sobota, 18 stycznia 2014

melanżyki

jakiś czas temu otrzymałam dwa zamówienia na koralikowe bransoletki we wzór bez wzoru ;) czyli melanż. pierwsze zamówienie pochodziło od Oli, z którą jakiś czas temu dokonałam wymianki. tym razem Ola zapragnęła mieć melanżową bransoletkę z przewagą chłodnych tonów i niewielkim dodatkiem kolorów. po wieeelu mailach, stanęło na płaskim sznurze zapinanym na magnetyczną kuleczkę.


bransoletka długością dopasowana jest do szczupłego nadgarstka, o ile mnie pamięć nie myli, ma ok. 16,5cm, jej szerokość to 14mm, a wykonana została z miksu koralików preciosa i toho na 14k w rzędzie


drugie zamówienie dostałam na krótko przed świętami. Pani Małgorzata zamówiła u mnie prezent dla swojej córki, której spodobała się ta bransoletka, jednak zamiast odcieni srebra i bieli, miało być złoto. radośnie zmieszałam kilka(naście?) różnych odcieni i efektów i wyszydełkowałam kolejną bransoletkę, tym razem koralików w okrążeniu było 13



melanże są bardzo wdzięczną formą, pozwalają na nieskończenie wiele opcji kolorystycznych, a także wykorzystanie resztek ;) dzięki czemu każda bransoletka jest inna i niepowtarzalna. z pewnością jeszcze nie raz do melanży wrócę :)


26 komentarzy:

  1. Ukośniki widzę ! Ja mam nawet juź koraliki naniziane od sierpnia i leźą bo ciemna nitka,czarne koraliki i nie mogę zacząć:)Masz rację trzeba gdzieś upłynnić niewykorzystane koraliki i zrobić melanźe, tylko,źeby mi się chciało :)pozdrawiam♡

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ mi się podobają. Obie. A ja sobie z ukośnikiem poradzić nie umiem :(
    Piękne bransoletki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej, śliczne, śliczne są. Osobiście wolę z zapięciami tak jak ta pierwsza ale u kogoś jak najbardziej mi się podobają bez... Zwróciłam uwagę na Twoje melanżyki bo właśnie jestem na etapie wymyślania "czegoś" do czarnej kiecki i koralowych butów (studniówka - nie moja oczywiście :)). Myślałam właśnie o melenżu nebula, rainbow pumpkin i jeszcze coś najlepiej jasnego ale sama nie wiem... jak byś miała jakieś sugestie to chętnie wysłucham (wyczytam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nigdy przy niczym nie planuję kolorów, przykładam, co mi się nawinie pod rękę i jak na moje oko pasuje, to dodaję :D ale jeśli chcesz coś jasnego, to do koralu powinien pasować lt beige, do czerni zresztą też będzie fajnie pasować.

      Usuń
    2. Tak zrobiłam, dodałam jeszcze dosłownie kilka galvanized al i takich drobnych nn przezroczystych wielkości toho 11/0, które fajnie lśnią... no i zobaczymy co będzie. Wpadnę po opinię jak skończę :P

      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Melanże zawsze się sprawdzają, co widać na załączonych obrazkach :-). Przypuszczam, że w rzeczywistości wyglądają jeszcze lepiej, bo przy takim miksie trudno właściwie uchwycić wszystkie kolorki (a przynajmniej ja mam z tym problem...)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam melanże właśnie za tą "melanżowatość" i niepowtarzalność :) Jako, że ostatnio jestem jakoś bardziej za złotem, to ta druga bransoletka oczarowała mnie zupełnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Obie są prześliczne! Mój melanż utknął w połowie i nie chce ruszyć dalej, ale może się zmobilizuję... ;P

    OdpowiedzUsuń
  7. Melanżowe tworki są fantastyczne, każdy inny i unikatowy, nic dziwnego, że zamówienia na nie płyną:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Boskie ;) coś z niczego zawsze wygląda świetnie:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Boskie są to fakt:)Ale złota skradła me serce:P

    OdpowiedzUsuń
  10. Melanże są bardzo wdzięcznym tworem, bo sekret w ich uroku tkwi właśnie w tej niepowtarzalności... i o to chodzi :) a złoty miks skradł me serce :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiem, czy wolę melanże, czy wzorowe wzory. Trudno stwierdzić. Twoje melanże są prześliczne. Może taki mieszany dobór kolorów to większe pole do popisu? Złota jest prześliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ta połączona hmm... miodzio :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne. Uwielbiam melanże. Fajne zapięcie na tą kuleczkę...

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajne, melanże pasują do wszystkiego :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajne, w szczególności ten drugi melanżyk:)

    OdpowiedzUsuń
  16. O dziwo czasem takie melanże lepiej się prezentują niż wymyślony i wydłubany z poświęceniem wzór. Bardzo fajne obie. Nie wiem, która lepsza.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciao,sono bellissime le tue creazioni ....complimenti !

    OdpowiedzUsuń
  18. Szukam w necie tutka jak zszyć bransoletkę z koralików. Możesz m coś podpowiedzieć w tym temacie?
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wystarczy wpisać w google "jak zszyć ukośnik" :)

      Usuń